Testimoni Vivix – Penyakit Lupus

Tetsimonial ini diceritakan Kembali Oleh Puan Julie Mauryn, Selangor, Malaysia

OK berbalik pada cerita kawan saya.. Nama samaran kawan saya adalah Peen. Katanya jangan masukkan nama nanti jadi femez pulak he he he…..

Peen adalah seorang wanita, umur : belum sampai 30 tahun.. Mempunyai 2 orang cahaya mata. Pada tahun 2007, Peen telah didiagnos mempunyai penyakit SLE. Masa tu umur adalah 20an. Kata Peen semua simptom SLE telah dirasai olehnya.. Ini termasuknya Sakit-sakit badan, bengkak sendi, muka jadi merah, rambut gugur, ulser mulut, kadang-kadang tekanan darah pandai menjadi tinggi…. Semasa melahirkan anak pertama, Peen hampir kena sawan sehingga terpaksa dibedah. Baby Peen dilahirkan sebagai baby pramatang 7 bulan. Selepas dilahirkan Baby Peen mempunyai masalah dan berada dalam keadaan tidak selamat kerana terdapat jangkitan kuman..

Pregnancy kedua nampak ok, sebab dikatakan, SLE ni tidak aktif semasa pregnant. Tetapi lepas bersalin terus menjadi aktif semula. Sehingga didapati urin Peen terlalu banyak protin. Ini memyebabkan Peen menjalani biopsi untuk memeriksa kesihatan buah pinggangnya. Betapa sedihnya didapati buah pinggangnya semakin rosak.

Pada masa Peen ketemui saya di Facebook (terima kasih Tuhan dan kakak ipar Peen), keadaan Peen agak terkawal. Cuma kena makan banyak ubat termasuklah ubat yang mengandungi Steroid sebanyak 8 biji. Pemakanan Peen juga senantiasa perlu dijaga. Peen sebenarnya cari saya untuk masalah buah pinggangnya kerana beliau berpendapat tidak ada apa yang dapat membantu dalam masalah SLEnya…

Saya telah memberikan senarai panjang pada Peen berkenaan supplement yang sesuai untuk penyakit SLE ini. Tapi hanya satu yang dipilih, VIVIX.. sebab senang nak minum.. kalau pil, tak sanggup Peen nak telan sebab ubatnya sendiri pun banyak nak telan…

Peen mula minum vivix ni pada pertengahan bulan Jun 2012.. Selepas 3 minggu ini kata Peen….

Hi jg sis julie..so far skg sy rsa ok dr dulu.klu mcm sbl mkn viviks bila bgun pg2 skt ja kepala.tp skg x sdh.cm ringan n bebas ja badan sy.x skt2 sendi lg.

Maksudnya, sebelum makan vivix, bangun pagi mesti sakit kepala. Sekarang sudah tidak ada lagi. Terasa badan ringan dan bebas. Sakit-sakit sendi pun sudah tiada lagi…

Tersangat bersyukurlah saya bila membaca kata-kata Peen itu.. Bukan setakat kerana produk saya jual ni bagus tapi sebenarnya lebih kepada kesyukuran sakit Peen telah berkurang… Sebab saya tak sanggup nak bayangkan apa yang telah dilalui oleh Peen… Namun pada masa ini, ubat steroid 8 biji masih perlu dimakan. Kesian Peen kerana steroid, badan mula naik dan jadi gemuk. Kadan-kadang Peen terasa apabila orang bertanya kenapa di makin gemuk… Manalah orang tahu akan keperitan yang sedang dilalui oleh Peen.

Peen teruskan penggambilan vivix.. dan pada 25 September, ini yang Peen mesej kat saya…

Hy sis..sy ok jg..by th wy dktr ckp sy pya lupus mulai reda.yg bestny steroid tgl mkn 2biji ja skg.n skg masih treatmnt buah pinggang.mkn 1jnis ubt.so far prkmbangan yg baik la..hehe..

Maksud ni pula…. Doktor telah mengesahkan penyakit SLE Peen telah mula reda.. Yang besynya ubat steroid tu dah dikurangkan kepada 2 biji sehari sahaja… Sekarang masih lagi menjalani treatment untuk buah pinggang, dimana perlu makan 1 jenis ubat sahaja. Setakat ni perkembangan adalah baik….

Syukur Tuhan… Itulah testimoni Peen yang buat saya sendiri terharu.. Kita doakanlah agar kesihatan Peen terus bertambah baik ya….

Jika anda atau keluarga tersayang mempunyai masalah seperti Peen, cubalah vivix.. Saya mengenali vivix ni pun dari rakan bisnes yang mempunyai SLE juga. Dalam masa 4 bulan kesihatan beliau meningkat sehingga 80% lebih sihat…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s